مهد کودک شکوفه ها شهرستان هشترود

فعالیتهای قرآنی موسسه مهد قرآن شهرستان هشترود در بخش نونهالان

 
+ نوشته شده در  یکشنبه سی ام آبان 1389ساعت 15:52  توسط زندی  | 

عملکرد ماه مهر مهد شکوفه ها

 

هفته اول ماه مهر:

(۱)آشنایی با نو آموزان و استفاده تجربیات قبلی آنها در زمینه (نقاشی ـسوره های قرآنی ـ

شعرو....)و معرفی کردن خود آموزان با شیوه های آموزنده.

(۲)آشنایی نو آموزان با یکدیگر و با محیط تازه کودکستان وانس پیدا کردن با محیط با

همکلاسیها

(۳)باز دید از اتاق ها و جاهای مورد نیاز مثل دفتر آبدارخانه ـ پارک ـدستشوئی

(۴) آشنا کردن نو آموزان با خانم مدیر کمک مربیان و با خود مربی.

توضیح در مورد رعایت کرد نکات ایمنی - پله های کودکستان ـوسایل بازی و مقررات

مربوط به بازی جای بازی و جای کار رعایت کردن نوبت (در صف و پارک و...)توضیح

در مورد نکات بهداشتی - شستن دستها قبل از تغذیه و پس از بازی ـ نظافت کلاس وحیاط

 کودکستان تمیز نگه داشتن دستشوئی .آموزش نام وسایل بازی کودکستان

(الا کنک ـ سر سره ـ تاب)خواندن سرود سلام ـ نقاشی ـ قصه حسنی چقدر تمیزه .

هفته دوم مهر ماه:

شروع خواندن سوره تو حید ـ آموزش دعای سر سفره و گفتگو در مورد شکر گزاری و

نعمت های الهی بازیهای گروهی - بردن نو آموزان به پارک ـ توضیح مختصر در مورد ماه

 مهر فصل پاییز رنگ روزا و فصل ها

قصه خوانی ـ بازی بدو بدو در سالن مهد .

آموزش هنگام غذا خوردن در مورد صحبت نکردن سر سفره و طرز نشستن موقع

غذا خوردن .دفتر شطرنج آموزش (اشکال هندسی)

هفته سوم مهر ماه:

توجه دادن نو آموزان به گلها و گیاهان در ریزش برگها و تغییر رنگ آنها در این فصل

شروع کتابها مهارتها علوم :در مورد موجودات زنده وچگونه محافظت کردن از گلها درختان

دفتر شطرنج (آموزش اشکال هندسی ) نقاشی سوره توحید درست کردن کار دستی

 (اشکال هندسی)دردفتر کار ـ شروع سرود (ای یار این دبستان)شروع کتاب مهارتها اجتماعی

(آموزش بسم الله الرحمن الرحیم )ومعنی آن و آوردن نام خداوندبرسر هر کاری هر کلامی ـ

 آموزش:رکوع سجده در نماز ـ

ورزش نقاشی ـ شطرنج ـ قصه ـ خمیر بازی تغذیه ... آموزش نکات بهداشتی ایمنی

هفته چهارم مهر ماه :

شروع حروفات الفبائی :حرف (سـ س )نصف نگاره قصه کوتاه و جواب مربوط به

صدای (سـ س)تثبیت مربوط به صدای (سـ س) درست کردن صدای (سـ س ) با خمیر

 بازی به صورت برجسته خواندن سوره کوثر آموزش سرود. سلام نشان ادب است

مهرتهای علوم موضوع در مورد

تشخیص انواع گلها از یکدیگرآشنایی با درخت (رشد ریشه ـهوا ساقه برگها)

مهارتهای اجتماعی (در مورد احترام ـ سلام کردن ) دفتر شطرنج آموزش اشکال

مربوط به صدای (سـ س)

بازی ـ قصه های داستانی.

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و سوم آبان 1389ساعت 16:46  توسط زندی  | 

چارت سازمانی مهد کودک قرآنی شکوفه ها

مهد کودک قرآنی شکوفه ها

سال تاسیس:1380

شماره پروانه فعالیت:۴۶۷۶

شماره مجوز فعالیتهای قرآنی وزارت ارشاد:۲۴

شماره مجوز سازمان بهزیستی:۷۳۴۵/۸۰۰/۱۰

زیر نظر موسسه فرهنگی قرآن و عترت(مهد قرآن) هشترود

 

چارت سازمانی مهد کودک قرآنی شکوفه ها

1

مدیر مهد کودک

خانم کلانتری

2

معاون   آموزشی

خانم علیزاده

3

معاون اداری و مالی

خانم حسینیان

4

مسئول  کامپیوتر  ومدیر وبلاگ

خانم افسانه زندی

5

مسئول اطلاع رسانی و خبرنگاری

خانم فضه حمداله زاده

6

مسئول فرهنگی و مسابقات

خانم فاطمه حمداله زاده

7

مربی کلاس آمادگی و مربی قرآن

خانم عبدالحسین زاده

8

مربی کلاس آمادگی و مربی قرآن

خانم معصومه شیری پور

9

مربی کلاس آمادگی و مربی قرآن

خانم فروغی

10

مربی کلاس نونهالان و مربی قرآن

خانم صدیقه  محمدزاده

11

مربی کلاس نونهالان و مربی قرآن

خانم  مینا محمودی

12

کمک مربی مهد کودک و مربی قرآن

خانم آرزو زندی

13

کمک مربی مهد کودک و مربی قرآن

خانم فاطمه محمدی

14

رئیس انجمن اولیاء و مربیان

خانم بهروزی

15

مربی فعالیتهای فوق برنامه

خانم حبیبه علیزاده

16

مربی فعالیتهای فوق برنامه

خانم زهرا لطفی

 

کمک مربی و خدمه

خانم کاویانی

برخی از اهداف تشکیل مهد کودک قرآنی:

1)کمک به تربیت قرآنی و شایسته از اوان کودکی   

 ۲)کمک به‌ رشد و پرورش‌ همه‌ جانبه‌ و کشف‌ و تقویت‌ استعدادها، باورها و

 سرمایه‌های‌ فطری‌ کودکان‌ و نونهالان‌ در راستای‌ وصول‌ به‌ اهداف‌ والای‌

تربیتی‌  اسلام‌ و قرآن

3)ایجاد و تقویت‌ رغبت‌ عاطفی‌ نسبت‌ به‌ ارزش‌های‌ دینی‌ و پرورش‌  

 شور و شوق‌ دینی‌ در کودکان‌، فراهم‌ کردن‌ زمینه‌ آشنایی‌ و انس‌ با قرآن‌ و معارف‌

 دینی‌ قابل‌ درک‌ آنها  4) ایجاد زمینه‌ مناسب‌ به‌ منظور پرورش‌ عادات‌ و شکل‌گیری‌ 

 مهارت‌ها با عنایت‌ به‌ دستورات‌ قرآنی‌، نقل‌ قصه‌ و داستان‌ و آماده‌ کردن‌ کودکان‌

 در زمینه‌های‌ علوم‌ قرآنی‌ و تاریخ‌ اسلامی‌

موسسه با توجه به استقبال و  اشتیاق روز افزون اولیاء جهت ثبت نام نونهالان

در مهد کودک قرآنی به حول و قوه الهی در نظر دارد برای سال آینده فضا و

امکانات بیشتری را فراهم سازد

 

+ نوشته شده در  شنبه بیست و دوم آبان 1389ساعت 14:16  توسط زندی  | 

نگاهی به خط خطی کردن در نقاشی کودکان

حرکات عضلانی و اثرگذاری بر روی کاغذ  :

نوزاد از آغاز تولد، لحظات کوتاهی توجهش به حرکاتی که در میدان دید او انجام می‌گیرد، جلب می‌شود و این حرکت را با چشمانش تعقیب می‌کند.

کمی بعد او سرش را هم اندکی به طرف اشیاء و یا اشخاص در حال حرکت می‌گرداند. در سه ماهگی او مرتب به دستهایش می‌نگرد و اشیاء را لمس می‌کند. از این زمان است که وی تجارب اساسی و مداومی در جهت فعالیت‌های فکری و عاطفی خود پیدا می‌کند. در سال ۱۹۷۲، بوور (Bower) در آزمایش نشان داد که برخلاف عقیده عمومی، نوزاد چند ماهه کاملاً قادر است بین تصویرهای دو بعدی و سه بعدی اشیاء تمایز قایل شود، جهت‌های مختلف را در فضا تعقیب کند و بنابر گفته بریمر (Berimer) به کمک ذهن و مغز خود از میان چند شی‌ء یکی را برگزیند.

این کشفیات علمی بر پژوهش‌هائی که راجع به کودکان انجام می‌گرفت اثر به سزائی کرد. اگرچه روابط بزرگسالان و کودکان در بیشتر مواقع هنوز مشخص نبود و اعمال کودکان برای بزرگسالان نامفهوم می‌نمود.

بزرگسالان اصولاً امکانات فکری و عاطفی کودک را در سنین قبل از مدرسه ناچیز می‌شمارند، زیرا کودک هنوز مانند زمانی‌که به مدرسه خواهد رفت، مجبور به انجام تکلیفی نیست و یا به‌طور کلی در بسیاری جهات او هنوز به بزرگترها وابسته است. ولی به مجرد این‌که کودک به مدرسه می‌رود، همه از او انتظاری بیش از قدرت واقعی‌اش دارند. بزرگسالان اصولاً نوزاد را به‌عنوان موجودی کاملاً بی‌دست و پا و حقیر می‌نگرند و عمداً او را در قنداق می‌پیچانند و در گهواره‌اش قرار می‌دهند و اطراف آن را با پرده می‌پوشانند تا در مقابل هر عمل واکنشی نشان دهد. در صورتی که ثابت شده است که نوزاد از اولین روزهای تولدش به اطراف خود نگاه می‌کند.

او در چند ماهگی متوجه می‌شود که برخی از اشیاء که بر سطح چیزی کشیده و یا پرتاب شوند اثری از خود باقی می‌گذارند.

بقیه مطالب را لطفا در ادامه مطلب بخوانید


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیستم آبان 1389ساعت 11:5  توسط زندی  | 

چه كنيم كه فرزندانمان يكديگر را دوست داشته باشند؟

همه ي والدين اميدوارند كه فرزندانشان به يكديگر عشق ورزيده و احترام بگذارند، يا حداقل از آنها انتظار دارند كه همبازي خوبي براي يكديگر باشند و رفاقت و سازگاري داشته باشند. با وجود اين، سروصداها و برخوردهاي بين فرزندان تنشهاي زيادي در خانه ايجاد مي كند و پدرو مادر را درمانده مي سازد.

اما چه كنيم تا فرزندانمان يكديگر را دوست بدارند، همان قدر كه ما دوستشان داريم ؟ و چگونه مي توان كمي صلح و آرامش به فضاي خانه هديه كرد ؟

نكات مهمي در باره روابط بين خواهرها و برادرها وجود دارد، ازجمله :

- هريك از فرزندان به طور طبيعي به خواهر يا برادر خود عشق مي ورزند. آنها مي خواهند كه دوست بدارند و دوست داشته شوند.

بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه یازدهم آبان 1389ساعت 16:59  توسط زندی  | 

 

محیط شاداب با امکانات تفریحی و پارک مناسب

روزنامه و نشریات جهت مطالعه اولیاء

نمای داخلی ساختمان

+ نوشته شده در  یکشنبه نهم آبان 1389ساعت 14:45  توسط زندی  | 

واحد کار فصل پاییز

واحد کارفصل پاییز

برگ درختان در فصل پاییز

شروع مدارس با فصل پاییز همراه است

در فصل پاییز هوا کمی سرد شده و با بارش باران همراه است ودرختان

تغییر چهره داده و کم کم برگهایشان زرد و نارنجی می شود .و بر زمین

میریزدپرندگان به محلهای گرمتر کوچ می کنند تا بتوانند برای خود غذا

تهیه کنند.از میوههای این فصل میتوان سیب, گلابی , انار. انگور را نام

بردکم کم لباس های تابستانی را عوض کرده و لباس گرمتر می پوشیم

ماهای این فصل مهر, آبان , آذر است

در اواخر آبان از وسایل حرارتی مثل بخاری در منزل استفاده میکنیم تا خانه هایمان گرم باشد.

+ نوشته شده در  شنبه هشتم آبان 1389ساعت 10:58  توسط زندی  | 

پیشگیری از تنبلی چشم(آمبلیوپی) در مهد و پیش دبستانی شکوفه ها

 

طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) همزمان با سراسر كشور از تاریخ اول آبانماه تا پایان آبانماه در پایگاه های سنجش بینایی در مهد و پیش دبستانی شکوفه ها انجام می شود. خانواده های دارای فرزند ۳ تا ۶ ساله جهت انجام معاینه چشم فرزندانشان با در دست داشتن شناسنامه می توانند به پایگاه سنجش بینایی کودکان مستقر در این مهدکودک مراجعه نمایند. مهدکودک شکوفه ها با همكاری اداره بهزیستی شهرستان هشترود برای دهمین سال متوالی  این طرح را در سطح شهرستان هشتروداجراء می نماید.


سنجش بینایی

+ نوشته شده در  شنبه هشتم آبان 1389ساعت 10:40  توسط زندی  |