مهد کودک شکوفه ها شهرستان هشترود

فعالیتهای قرآنی موسسه مهد قرآن شهرستان هشترود در بخش نونهالان

عملکرد پیش دبستانی ها در آبان ماه

 

در این ماه سوره های حمد و ناس به صورت کامل تدریس و مرور شد

و از سوره قدر تنها یک آیه تدریس و مرور شد.

شروع آبان ماه شروع تدریس زبان آموزی بود حروف آا ـ س ـ خ ـ رـ ن .

تدریس و تثبیت شده اندکه تمامی مراحل به صورت گروه بندی انجام

گرفته شده است و از کتاب علوم از صفحه ۱۹تا ۲۳ تدریس شده و

پرسیده شده است و کتاب اجتماعی هم از صفحه ۱۴تا ۲۶تدریس

و مرور شده است.

واحد کار نیز در عنوان های آشنایی با انواع برگها و ریزش برگها در

 فصل پاییز و درست کردن موش با برگ درختان‌ وکار با استامپ و

اشکال هندسی بیضی و لوزی تدریس و تمرین شده است.

 

+ نوشته شده در  شنبه بیستم آذر 1389ساعت 13:51  توسط زندی  | 

گروه جمع خوانی قرآن توسط پیش دبستانی ها در جشن عید غدیر خم

گروه سرود نو نهالان در جشن عید غدیر

 

+ نوشته شده در  شنبه بیستم آذر 1389ساعت 13:1  توسط زندی  | 

آموزش قرآن به كودك متناسب با ظرفيت و سن وی باشد

گروه فعاليت‌های قرآنی: آموزش قرآن به كودك بايد متناسب با ظرفيت و سن وی باشد، چراكه در سنين كودكی با توجه به اين‌كه كودك در عالم خيال به سر می‌برد و هنوز در كشاكش زندگانی، تجربه‌ای كسب نكرده است.

حديثی از پيامبر اكرم(ص) مبنی بر اين‌كه از گهواره تا گور دانش بجوييد، از والدين به‌ويژه مادران خواست فرزندان خود را از همان دوران طفوليت با استفاده از نوارهای قرآنی، با قرآن آشنا كنند.

 با توجه به اين‌كه در دوران كودكی، وجود كودك همچون لوحی سفيد و بدون آلايش است و آموزش‌هايی كه می‌بيند در اين لوح منقش می‌شود، بنابراين می‌طلبد والدين به آموزش قرآن به كودكان توجه ويژه‌ای داشته باشند تا كودكان در محيطی اسلامی و خالی از مناقشه و استرس بزرگ شوند.

 برخی آيات قرآن كريم بر قابليت‌های فراوان كودك از جمله رسيدن به مقامات معنوی بالا تأكيد دارد كه از جمله آن‌ها می‌توان به آياتی از سوره مريم و داستان عيسی اشاره كرد.

اين استاد تفسير افزود: در دوران كودكی با توجه به اين‌كه كودك در عالم خيال به سر می‌برد و هنوز در كشاكش زندگانی تجربه‌ای كسب نكرده است، لذا آموزش‌هايی كه به وی داده می‌شود بايد متناسب با سن آن‌ها باشد.

آموزش قرآن به كودك در قالب داستان‌های كودكانه، اشعار و امثال آن ‌را روش مناسبی در جذب كودكان به قرآن هست و آشنا كردن كودكان با داستان‌های قرآنی به‌ويژه شخصيت‌های قرآنی می‌تواند باعث تأثير‌پذيری و الگوگيری كودك از اين داستان‌ها شود.

آموزش قرآن به كودكان از همان دوران طفوليت بايد زير نظر استادی مجرب، جذاب و توانمند باشد،  آموزش قرآن به كودك بايد با زبان خود كودك صورت گيرد تا كلام تأثيرگذاری خود بر وی را داشته باشد.

 از قصه‌های قرآنی در آموزش قرآن به كودكان را روش مناسب هست با توجه به اين‌كه تجربه نشان داده است هر چيزی كه با نمايش يا قصه آموزش داده شود جذابيت بيشتری به خود می‌گيرد، بنابراين  در آموزش قرآن به كودكان و خردسالان از روش‌های قصه‌گويی، شعر و نقاشی استفاده كنند.

گوشه‌ای در خاتمه از والدين خواست كودكان خود را به سمت يادگيری و حفظ قرآن هدايت و تشويق كنند.

 علاقه‌مند كردن كودك به قرآن بايد از والدين شروع شود، به اين نحوه‌ای كه والدين از زمان تشكيل نطفه فرزندشان، با توجه به فراگيری قرآن و تلاوت آن ارتباط بين نوزاد خود با قران را در وی ايجاد كنند.

 نقش والدين و مربيان در آموزش و علاقه‌مند كردن كودكان به قرآن را حائز اهميت است در آموزش قرآن به كودك بايد سعی شود، آموزش از طريق قصه‌گويی، شعر، نقاشی و بازی باشد تا تأثيرگذاری بيشتری در وی داشته باشد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه سوم آذر 1389ساعت 12:12  توسط زندی  |